Açıkçası bir kuralı yok. Bazen görüntüyü masamın önüne asıyorum ve ben ilhamı yakalayana kadar uzun bir süre orada duruyor. Bazen de görüntüyü gördüğüm anda ne yapacağımı biliyorum.
Yeniden yaratmak, geri dönüş ve yeniden düzenlemek uzun süredir çalışmalarımın tümüne işlemiş prensipler. Kendi tasarım mağazama sahip olduğumdan beri, anne babamın kumaş fabrikasından eski kumaşları geri dönüştürdüm ve onları çanta, yastık veya mobilya kumaşı olarak iç dekor ve moda tasarımı için yeniden tasarladım. Şimdi bunu manuel girişimlerle moda dergisi kapaklarına yapıyorum. Baskı medyasının güçlü bir krizden geçtiği şu dönemde, normal durumda göz ardı edilecek yayınları yeniden anlamlandırmayı eğlenceli bir yol olarak görüyorum. Ayrıca dergi çekimleri ve markalar için komisyonlu işlerde de çalışıyorum.
Başkalarının – fotoğrafçılar, modeller, stilistler, sanat direktörleri – işleriyle oynadığım için durumu çok ciddiye almamaya çalışıyorum. Görsel olarak zevk veren bir şeyin üzerine güzel bir kapak yapmaya çalışmıyorum. Orijinal kapak fikrine mesafeli yaklaşmak ilginç ve saygıdeğer bulduğum bir yaklaşım. Evet; eğlenceli, renkli. Sanırım bunu yapmayı bildiğim tek yol da o. Her şey oldukça organik bir süreçle başladığı için üzerine çok da düşünmedim. Yani evet, o durumda kendime çok sansür getirmiyorum.
Her iki şehri de kendine göre yaratıcı buluyorum. Bence New York biraz daha profesyonel, São Paulo’da ise bir şeyler anlık olarak gerçekleşiyor. Burada çok fazla doğaçlama var. Ama sonuçta gayet güzel bir sonuç elde etmeyi de başardık. New Yorklular plan olmadan bir şey yapamazlar. New York’taki yüksek profesyonellikle Brezilya’nın rahat çalışma biçimini birleştirmeye çalışıyorum.
New York’tayken radarım sürekli açık, São Paulo’da da öyle, ama başka şekilde. Orası daha kişisel; bazen çocuklarımla oynarken veya haftasonu dinlenirken de ilham alıyorum.
Benim için mükemmel iş her şeyi yaratıcı yönde birleştirebildiğim iştir. Yani örneğin bir ev eşyası tasarlarken, yaratıcı süreçte sık sık ilüstrasyonlarımı kullanmaya çalışıyorum ve elbette onları bir iç dekor projesinde kullanmaya veya ürünün katalog veya vitrindeki görünümünü düşünmeye çalışıyorum vs.
Along with being an illustrator, you’re also a product and interior designer. Are your designs as recognizable as your illustrations? What is your design aesthetic?
For me the perfect job is when I can unite all of that in one creative direction. So when I design a home accessory, for example, I often try to use my illustrations on the creative process, and of course I’ll try to use it on an interior project, or think about the display of the product at the store, or in a catalogue, etc.
Moda, sanat ve tasarımı çok seviyorum ve hepsini karıştırmaktan hoşlanıyorum. Genelde dekorasyon için bir iç dekor, ilüstrasyon, desen veya renk kombinasyonu yaratırken modadan ilham alıyorum. Ama dikkatimi çeken onun “şaşaalı” kısmından ziyade detayları – sunumlar, şekiller, desenler, renklerin karışımı ve baskılar…
Ne kadar az başlık olursa o kadar iyi. Another, ID, Gentlewoman gibilere bayılıyorum…
Projeye bağlı; bazen bir gün, bazen de 6 ay.
Öyle düşünüyorum, ne kadar çizersem, o kadar ilham a
Hayatta? Sanırım çok basit bir şeydi, her gün yapmaya çalıştığım bir şey, ama benim için çok zor; o da her şeyi kontrol etmemeye çalışmak.