Düşünüyoruz da, Cappadox gerçek bir deneyim festivali oluyor. Dört gün boyunca vaad edilen keşfetme yolculuğunda bizim için en heyecan verici isim, müziği görselleştirme yolunda sınır tanımayan Kaki King oldu. Rolling Stone’un gitarın 20 yeni ilahından biri saydığı Kaki King, 21 Mayıs’ta sahne aldığında, gitar ve performans kelimeleri yan yana geldiğinde zihninizde canlanan imgeleri yeniden şekillendirecek. Şimdi ise enstrümanına son derece hakim bir virtözün daha fazlası ne olabilir arayışını birlikte keşfetme zamanı.
Şovu kendi üzerime olduğu kadar gitar üzerine de kurmak için görselleri kullanmak istedim.
Söyledikleriniz için teşekkür ederim, ama tarzım kariyerim süresince bayağı evrildi. Şu aralar, gitarın nasıl geliştirilebileceği üzerine denemeler yapıp tüm yolları inceliyorum.
Aksi halde çıplak olacak sahneme bir ışık öğesi katmak istedim, böylece sahne aydınlatmasında yeni olan şeylere bakmaya başladım ve projection mapping’i keşfettim. Bu araçla yapılabilecek bir çok olasılık vardı ve ben de çalarken gitarıma yansıtıp yansıtamayacağımı merak ettim. Gitarın tamamen aydınlanmış halini gördüğümde bunun sadece ışık tasarımında bir değişiklikten çok daha büyük bir proje olabileceğini fark ettim.
Projection mapping kazara keşfettiğim bir şey. Ama şovu kendi üzerime olduğu kadar gitar üzerine de kurmak için görselleri kullanmak istedim. Bazen videoyu kontrol etmek için gitarı kullanıyorum, bazen de gitar videoya yön veriyor, çoğunlukla da gitar beni kontrol ediyor. Bu gitarın kendi uzantım olmasıyla alakalı. Onunla performansı çok seviyorum.
Gelecekte daha çok sanatsal aracı keşfetmek istiyorum, ama şimdilik görsel efektleri keşfediyorum. Bu alanda halen daha kimsenin yapmamış olduğu şeyler var.
Bu albümü görsel şovun tamamı için bir ses kaydı olarak üretmekten korkmadım. Kayıt tek başına yapabileceğim bir şey değildi. Eskiden akustik gitara pek fazla efekt eklemezdim, çünkü akustiği bir şekilde saf tutmayı tercih ettim. Ancak bu kayıt, gitarın sesini farklı düşüncelere ve konseptlere dönüştüren, elbette de hep beraber görsel öğelere bağlanan bir çok içeriğe sahip.
Bir şarkıyı tamamladığım zaman o başladığım halinden bambaşka bir hale dönüşüyor. Ama bir noktada, üzerinde çalışmayı da bırakmam gerekiyor
Gitarın tamamen aydınlanmış halini gördüğümde bunun sadece ışık tasarımında bir değişiklikten çok daha büyük bir proje olabileceğini fark ettim.
Bilirsiniz şöyle derler, aslında bir parçaya en mükemmel ismi veremezsiniz ama ona en kötü ismi verebilirsiniz. Tamamen keyfi değil, ama ben sadece şarkıları anlatan imgeler buluyorum. Bilmem ki.
Bu albümde kesin favori bir parçam yok, çünkü hepsi bir hikayenin akışında işliyor. Gitarın kendi bir gününü anlattığı parçayı çalmayı seviyorum çünkü dinleyiciden gerçekten iyi bir tepki alıyor.
Sabrım yettiğince müziği ve görselleri birleştirme yolunda ilerlemek istiyorum. Bu ikisinin daha büyük bir hikaye anlatmak için beraber işlemesi gerçekten olağanüstü.